torsdag 16 augusti 2012

räddad från tippen

Var med mamma och slängde skräp i måndags och skrotsamlare som man är så kollar man ju ner i varenda container, fast man egenentligen inte borde eftersom man ändå inte får plocka upp det som ligger där. Helt sjukt egentligen, det slängs ju så mycket fint!
Då ser jag en klätterpall som jag velat ha (och faktiskt behöver också) som ligger där och tittar ledset på mig! Jag blinkar med ögonen till mannen som vaktar och frågar om jag inte kan få ta med den. Det fick jag! Tjihoo! Så jag klättrade ner och fiskade upp min skatt!

Väl hemma ångade jag mig lite när jag insåg hur skitig och äcklig den faktiskt va! Började skrubba med en svamp, men rosten var obeveklig och jag gav upp lite. Sen blev jag arg, det är alltid bra att bli arg, för då blir man envis, och hämtade en matkniv och i ca en timme skrapade jag så grannarna höll på att bli tokiga! Ni vet det där horribla ljudet när man skrapar besticken mot tallriken, det är så amalgamet vibrerar, men det var bara att härda ut!
Och beskåda mästerverket! Trägen vinner!

Före:

Efter:



3 kommentarer:

  1. Snyggt jobbat, snäckan. Trägen vinner och ilskan är renoveringens bästa vän... ;)

    // Mysan

    SvaraRadera
  2. Snyggt jobbat. Att den kunde bli så fin...
    Har också lite svårt att förstå varför man inte får ta det. Men man kan ju operera i skydd av mörkret :)

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att den hittade hem till någon som orkade ge den lite kärlek! Istället för att sluta sina dagar på tippen kommer den vara till stor nytta för dig flera år framöver. :)

    SvaraRadera