tisdag 7 augusti 2012

hamster

Får väl göra ett inlägg så ni inte tror att jag har dött eller så. Chansen är ju rätt stor att jag kör i vattnet när jag ska parkerar bilen på kajen utanför.
Jag har lämnat Rödeby och flyttat in till stan igen. 6 veckors sommar borta i en flygande fart!
Känns både bu och bä. Skönt att ha nära till allt igen, kunna ta en öl en fredag, skönt att slippa kattens hyseriska och långdragna jamanden klockan 6 på morgonen.
Drygt att återigen ha grannar precis överallt, dom både hörs och syns, vågar knappt släppa en fis för då hör dom förmodligen det genom den pappertunna väggen i köket!

Har tagit tag i mitt liv och äntligen köpt en soffjävel som man faktiskt kan sitta i.
Den jag har är världens snyggaste, men knappast bekväm och har jag inte lagat den under de 5 månaderna jag bott här så kommer jag inte göra det inom överskådlig tid heller och nu är jag trött på att inte ha någon plats i hemmet som man kan krypa in o mysa ner sig i!
Och för att inte tala om när folk är på besök, då går man ju på rutin till soffan och ska sätta sig och jag har lyckats stoppa de flesta i luften med ett illvrål: NEEJ, SITT INTE I SOFFAN!! Varpå dom flyger upp och vettskrämt ska sätta sig i fotöljen istället då ett nytt illvrål kommer att det inte går att sitta där heller. Då blir dom irriterade och undrar var man får sitta egentligen.
Och jag förstår dem, är ju sjukt att ha en tresitssoffa, tre fotöljer och en fotpall och av dem kan man sitta på två! Det är som rysk roulette!

Och imon ska vi hämta dom sista möblerna från huset. Sen är det bara bilens om ska säljas, men det verkar ju helt omöjligt, sen har vi rett ut allt.
Ser fram emot att få tillbaka mitt fina linneskåp med rundade kanter som jag målade pianolacksvart när vi bodde i stan. Det är så vackert! Och dessutom välbehövt, jag har upptäckt att min garderob är ungefär lika stor som damavdelningen på H&M (måste rensa), så allt som inte är kläder ska ut, ut, uut ur garderoberna och bålas in i linneskåpet istället.

Jösses, jag är verkligen en hamster!!

Här är min nya soffa. Inte ett smack retro, men nog så skön och stilren!

Och här är mina dödsfällor som får lyfta på foten. Men ICKE att jag gör mig av med dem, de är de vackraste möblerna jag har. De får bara flytta hem till mofa sålänge, tills jag bosätter mig lite större, eller nåt.

3 kommentarer:

  1. Vad är det som är trasigt på dina gamla soffor? Är det svårt att laga? De var väldigt snygga i alla fall :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inget komplicerat egentligen, de gamla sadelgjordarna är borta, så man behöver sätta dit nya, alternativt sätta dit en skiva. :)

      Radera
    2. Åh, inte så lätt att fixa nya sadelgjordar, rätt tidskrävande i alla fall :/

      Radera