torsdag 9 augusti 2012

bomb

Såhär såg det ut i vardagsrummet i morse efter gårdagens möbelförflyttningar. Ungefär som om någon släppt en bomb rakt upp och ner!
Soffan i delar, klädseln var båleskitig, vilket jag inte såg när jag var och tittade på soffan, då såg den väldigt fräsch ut. Mamma; men då var det ju mörkt lilla hjärtat! Jo, det var det ju. Så, kolla aldrig på möbler på kvällen!
Nu var det ju tvättbar klädsel, tack Ikea, så den fick jag slita av och som tur var va tvättstugan ledig, så jag bålade in allt och så var det torrt till i morse. Jag kunden ju såklart inte hålla fingrarna borta, så fastän jag vaknade sent så drog jag på kläseln på armstöden och skruvade fast dem i soffan, så nu står den på plats och bara kuddfodralen som ska på, sen är den redo att mysa in sig i!
Mitt fina teakskåp fick flytta från sovrummet och in där jag hade den gamla soffan innan, tyckte det blev himla fint där! Tanken var att, när jag nån gång i framtiden köper en platteve, så ska den stå där på.

Ikväll fortsätter operation ommöblering, så det kanske blir vidare resultat imorgon! :)

Och ett litet PS, min gamla blogg, Livet på Sofieberg, har återuppstått!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar