måndag 5 september 2011

karotthjälp

Vilket väder det har varit i helgen, sommar och helt underbart! J har varit och jobbat i Emmaboda båda dagarna, så i lördags passade Robin och jag på att ta en liten loppisrunda.
Först till Wämöparken som hade jättemånga bord för en gångs skull, sen körde vi vidare mot Ladan, som har halva priset på allting eftersom det är sista sommaren, sen ska Ladan rivas som jag förstått det. Vet inte om det har att göra med att de ska bygga ett Biltema alldeles intill.
Fotade vissa av sakerna, men glömde minnsekortet hemma, så vi fortsätter visa förra helgens fynd från Sågen.

Idag blir det karotter för hela slanten
Den lilla, svart/blåa som jag hittade förra hösten, men ännu inte visat, samt den större brun/gula.
Jag har haft svårigheter att spåra tillverkare då den lilla är utan stämpel, men har gissat på Rörstrand. Nu har jag iallfall en stämpel, även om jag bara ser Rörstrand, men inte kan tolka namnet under.
Så, behöver er hjälp här, ser ni vad det står, eller vet ni vem som står för designen?

Uppdatering: Skynda Fynda skriver: Jag kan hjälpa till och säga att det står "Sufflé" undertill. Tror jag i alla fall...
Jag testade att Googla, men fick inte fram en enda träff! Frågan om design kvarstår!








4 kommentarer:

  1. Jag kan hjälpa till och säga att det står "Sufflé" undertill. Tror jag i alla fall...

    SvaraRadera
  2. Vilken charm! Kan inte hjälpa till med serie men de var verkligen, verkligen fina :)

    SvaraRadera
  3. Kan inte hjälpa heller. Vill bara utbrista mitt WOW WOW WOW. Vilka coola karotter :-)

    SvaraRadera
  4. Läckra karotter, har aldrig sett den här serien förut.

    SvaraRadera