fredag 2 september 2011

finurliga väggprydnader

Fotade några av loppisfynden lite snabbt i morse, därav de lite tråkiga bilderna, men jag ville visa dem nu innan helgen.
Denna gången blir det inte så långdragen visning av allt, utan nu kommer det tre fynd på samma gång!

Först har vi uggletavlan som brukade hänga hos min farmor, den jag ville ärva, men som redan var tingad. Blev överlycklig när den läg där och bara väntade på mig!
Bredvid den låg den härliga fisktavlan, med stora bulliga fiskar som står ut en bra bit utanför tavlan.
30 kronor fick jag ge för dem båda!

Sist har vi en pippikvitt, som jag gick förbi 3 gånger underdagen innan jag tillslut förälskade mig i den. Fem kronor kostade den och består av krossade glasbitar i olika färger i en fågelformad ram. Ett barndomsminne började bubbla under ytan, men har inte riktigt kommit fram. Tror att vi kanske tillverkade något liknande på kyrkans barntimmar, men som sagt, minnet har inte riktigt framträtt. Kanske mamma kommer ihåg när hon ser den. :)





2 kommentarer:

  1. Åh, jag är jätteavundsjuk på fisktavlan! När jag såg din glaskrossfågel fick jag också barndomsflashbacks. Jag hade en Fred-flintafigur hängandes i mitt rum gjord på samma sätt.Jag tror jag hade gjort den själv. Någon sådan där pysselsats man kunde köpa.

    SvaraRadera
  2. momo har en väderkvarn med krossade stenar, kanske den du tänker på ?

    SvaraRadera