torsdag 21 april 2011

uppdatering

Shit, har haft så mycket på jobbet så det har inte hunnits med något bloggande. Det är kul när det är mycket att göra, för då går dagarna fort, men tråkigt när man inte hinner uppdatera med nya loppisfynd eller bravader.

Har dessutom jobbat på ett inlägg från J's systers hus, som nu ska säljas.
Vi var där allihopa hela söndagen och städade, målade och donade iordning så fotografierna skulle bli fina till annonsen. Håller just nu på att skriva bildtexter till alla och kände att det var dags att trycka in ett litet inlägg emellan, så ni inte tror jag har blivit inlåst i en loppislokal eller nåt..

Hemma har man varken tid eller lust att sätta sig vid datorn, för först vill man vara ute i trädgården så länge det går, sen har det varit ridlektion, barnkalas, plantor som ska planteras om, "knäpanel" som ska rivas bort, kläder som ska strykas, rum som ska städas och mitt i allt detta ska det lagas mat, ätas och diskas.
Vänta bara tills renoveringen drar igång! Fattar inte hur småbarnsföräldrar hinner med så mycket!

Idag är det iallfall "fredag" och 4 dagars ledighet står för dörren. Dessutom lovas det strålande solsken och många plusgrader, kan det bli bättre?
J har skrivit en lista på en massa saker han ska hinna göra under ledigheten, kanske ska jag försöka plita ihop en jag med! Frågan är, när allt behöver göras, vad som ska prioriteras?

Som avslut slänger jag in lite bilder på de sista prylarna från Emmas farfar och hoppas på att jag hinner uppdatera med hus-inlägget innan dagen är slut!


Snygga plastmuggar till sommarens båtutflykter!


Illandes orange vas.


Litet glas med kul mönster, hade vart kul att hitta fler!

Trekantig vas, perfekt till påskliljorna. Uppdatering: Vasen är från Upsala Ekeby, av Hjördis Oldfors ur "Manhattan" med nr 5047! Denna infon hittade jag hos Upsala-Ekeby Samlarna.

Ursöt brödrost!

5 kommentarer:

  1. Visst är det ltie svårt att ta sig tid att blogga när man kan vara ute i solen istället... ;)
    Och jag förstår att ni har fullt upp med allt fixande och donande i huset också.
    Snygga saker du visar, särskilt brödrosten!

    SvaraRadera
  2. gillar brödrosten,gillar gamla brödisar. Bra Blogg skall du göra av med något bimbo så kan du ju höra av dig

    SvaraRadera
  3. Snygg blogg, snygg brödrost.
    Skall du göra av med något Bimbo kan du ju höra av dig.

    SvaraRadera
  4. Ja brödrosten är härlig! Måste bara göra rent den först, för det luktade bräkt i hela köket när jag satte i kontakten! ;D
    Tyvärr säljer jag i dagsläget inget "Bimbo", samlar själv på dem, men vid senare tillfälle kommer jag sälja mycket annat porslin.

    SvaraRadera