söndag 10 april 2011

gamla loppisfynd II

Dessa fynd är från mars 2010.


Denna specerihylla köpte jag för 125;- och sålde för 300;- för nåt år sen, det kallar jag fynd! :)

Grön emalj från Polen, samt gammal flaska.


Några samlade fynd sen tidigare.

Ägghållare med salt och peppar, lagom till påsk.

Vad ska man ha dessa till? Använda tepåsar?


Mina absoluta favoritäggkoppar, ägghalvor, så fyndigt. :)


Och så lilla ägghönan såklart! Nu har jag ärvt en större med fler färger av farmor, men godis kan man väl inte få för mycket av?

3 kommentarer:

  1. Gillar den gröna plåtburken ovanpå specerihyllan.

    SvaraRadera
  2. Så mycket fint! Var kommer de fina vita och gula ägghalvorna från? Jag har två helgula och de är från Bo Fajans, men på Kistamässan såg jag några vita och gula som var från Upsala Ekeby.

    SvaraRadera
  3. Gila: Ja, visst är den härligt vårig! Passar så bra tillsammans med påskliljorna! :)

    trillivippa: Jag vet faktiskt inte alls vart de kommer ifrån, de är helt omärkta, och när jag googlade fick jag inte fram någonting. Hoppas på att kanske Porslinsbloggen vet vart de kommer från för det hade vart guld att veta ursprung! :)

    SvaraRadera