torsdag 28 april 2011

Ni vet den där saken jag skulle berätta om, här kommer den..








Ni vet den där saken jag skulle berätta om, här kommer den..
Emma ringde och sa att hon hittat en sak till bland grejerna som skulle köras till skänkning. Hon beskrev den som en smörbytta, sen sa hon "det står Picknick under" (Emma hade ingen jättekoll på sånt här innan jag skällde och attackerade henne med information efter att hon slängt lite porslin vid en tidigare rensning).
VA, skojjar du!! Vrålade jag och kastade grejerna på jobbet och körde hem till henne i ilfart! Och där, när hon plockade fram den, kunde jag konstatera att jodå, Emma har lärt sig! En helt underbar smörbytta från Rörstrands "Picknick" av Marianne Westman! Lyckan var total! Emma, I love yooou!! :D

2 kommentarer:

  1. Wow wow och wow! Det är bara att gratulera, vilken grej! Picknick-mönstret är så läckert, skulle gärna inreda hela köket efter de färgerna. Och så är det något särskilt med de här smöraskarna... Man använder ju inte direkt smöraskar idag men de är så läckra! Och man kan ju ha dom till en massa andra bra saker. :)

    SvaraRadera
  2. Jag har stoppat påskgodiset som blev över där i, än så länge väl gömt för J. ;)

    SvaraRadera