torsdag 11 november 2010

drömkök



















För att kunna få lite organisation på allt jag hittar i diverse inredningstidningar har jag börjat scanna in uppslagen och lägga dem i en speciell mapp, så det är lätt att hitta och få en översikt på alla tips och idéer.



Igår hittade jag ett fint kök i Gård&Torp, som jag tänkte dela med mig av.

Golvet är precis som jag tänk mig och kolla den smarta lösningen på kylproblemet! Ska vi inte ha en liten Smeg så blir det nog en liknande lösning, gömma kylen i ett "hörnskafferi".
Samma sak vill jag med diskmaskinsproblemet, som här där den är gömd bakom vad som ser ut vara en låda med skåp!

Reglerbara hyllplan i köksskåpen hade vart perfekt, men frågan är om det går att få utan ett platsbyggt kök?

Älskar de små detaljerna, som att överskåpen avslutas med en halv rundstav och de profilerade golvsocklarna.

Drömmer vidare!

1 kommentar:

  1. Vi renoverade ganska nyss vårt kök och lade då in rutigt linoliumgolv i gråskala, som på bilden. Och jag är fantastiskt nöjd, kanske det bästa golvet i hela lägenheten! Och det verkade enkelt att lägga in, som klickgolv, varje ruta för sig.

    Ganska vanligt att bygga in diskmaskin och kyl/frys också. Ikea har många såna lösningar. Inte lika snygga som kylskåpslösningen på bilden men ändå. Vi funderade också på ett smeg. Men förrutom att de flest modeller är mindre än vanlig kyl/frys så läste vi väldigt många omdömen som sa att det var väldigt högljudda. Fast vann jag på triss skulle jag nog strunta i oljudet och satsa på en smeg iaf :)

    SvaraRadera