onsdag 8 september 2010

hallen

Svärmor Carina hjälpte mig för ett par helger sen att riva lite i hallen.
Har retat mig på den fula masonitskivan i taket sen vi flyttade in, speciellt eftersom jag sett att det gömde sig pärlspont där under!
Vi passade även på att riva ner den hemska träimmitationen som huserat i hall och trapp, höll på halva dagen och slet, men bra blev det!
Efteråt var jag fortfarande full ava energi och sysselsatte mig med att riva bort alla masonitskivor som spikats för de fina spegeldörrarna!

Före, masonit och mörka väggar. Brr!

Carina börjar med första skivan.


Mycket bättre! Till och med färgen funkar tills vidare, behöver bara tvättas lite.

Dörren före. Till höger sitter den gamla träimmitationen, till vänster den grönmönstade 60-talstapeten. Ingen höjdare, men bra mycket bättre än innan.

Dörren efter. Lite färg i ett senare skede så blir den perfekt!

1 kommentar:

  1. Hejsan! Vilken skillnad...Wow vilken skatt som gömde sig där bakom masonitskivorna. Tänk att de gjorde så förr när de renoverade, gömde undan allt de som vi idag tycker är så vackert, det äkta hantverket. Härligt när vi nu tar fram det och bevarar det gamla. Dörren blev kanon den också. Ha en fin kväll. Kram Paula

    SvaraRadera