lördag 4 september 2010

glaskras

I samband med utrensning till lördagens stora loppis på Ikea, där J's syster fått ett bord, upptäckte jag till min stora fasa att den stora, fina skålen i pressglas hade kollapsat! Snyft!
Är det någon som vet om det går att laga och vilket lim man ska använda sig av? Finns det speciellt glaslim eller går det bra med Karlsson's?
Hursomhaver så blev det ingen inget Ikea, så det var tur att jag bara hann lägga en kväll på att rensa ur loppisprylar. D e bara till att stoppa det på vinden i en speciell loppislåda, så är det klart tills nästa gång.
Igår annordnade Johannishus höstterminens första tävling i ridskoleserien. Jag, som är längst, blev lottad den enda D-ponny som tagits in istället för yrvädret Lady, medan den minsta tjejen blev lottad den största hästen som kräver mest ben. Som jag för övrigt hoppades på eftersom hon hoppar allt bara man har tillräckligt med fart, har själv placerat mig med henne.
Framhoppningen gick dock bra, min lilla ponny hoppade allt, och väl på banan kände jag mig säker på oss och eftersom första hindret var ett lågt kryss, vi tävlar på 90-100, så siktade jag istället in mig på andra hindret, ett räcke. Aja baja, så får man inte göra! Man måste vara 100% fokuserad på varje hinder, så vad hände jo, sketstopp.
Morr sa jag och vände upp mot hindret igen, med all fokus på och jodå, nu hoppade lilla fröken hela banan, även den höga parallelloxern. Surt när jag kunde fått placering om jag bara vart 100% med! Men nu blev det en lärdom till nästa tävling istället.
Nu ska jag fixa iordning mig och bege mig in till staden för att passa lilla Molli.

1 kommentar:

  1. Åh, inte kul alls när någonting man verkligen gillar går sönder. Jag vet inte hur man kan laga på bästa sätt så att det inte syns.
    Annars är skålen superfin, gillar formen på fothalsen.
    Rätt som det är så kommer du springa på en lika fin, om ej ännu finare ;)
    /fru Ljunggren- Retroprylar

    SvaraRadera