onsdag 17 mars 2010

loppis och träningsvärk


Emaljerad mjölk/gräddkanna, perfekt för påskliljorna!
Till helgen ska jag börja påskpynta och få in våren i huset!


Sitter här med träningsvärk både i mage, rygg och axlar. Vi körde hårt på dressyrpasset igår och övade mycket öppna, precis vad jag behövde och hoppades på!
Det gick bra och äntligen trillade poletten ner, även om det står helt olika saker beroende på vilken sida man besöker. På en stod det att skänklarna ska ligga som våta kökshanddukar och inte röras alls, tygeln skulle även den vara helt stilla.
Så gjorde inte vi, utan Lottis sa att inner skänkel skulle vara långt fram och passa på bogen.
Vi började med skänkelvikning i vänster varv, för vänster skänkel, så de gick med nosen in mot mitten. Jättebra övning innan själva öppnan skulle göras!


I helgen roade jag och bror oss med att åka till Emmaboda/Lindås och gå i mina två loppisaffärer. Jag hittade en del, precis som vanligt. Bland annat lite påskpynt, en godishöna i lite äldre version, som jag velat ha! Bror köpte en fin lampa, 60-tals retro, lite dyrare, hela 350;-, men annars är det bra skick och billiga priser, det gillar vi!

Min fina godishöna.



Funderade över vad dessa små skålar skulle användas till. Farbrorn i antikaffären trodde det kunde va till att lägga tepåsar i. Söta är de iallfall!

2 kommentarer:

  1. Du lyckas alltid fynda du =) en annan hade ju inte hittat ngt alls känns det som..Mysigt med påsken..Får se om vi gör det påskmysigt iår..vi åker ju iväg =)

    SvaraRadera
  2. Jag har fått ett vant öga nu efter alla loppisar och auktioner! :)Jag har lärt mig att inte köpa allt, men samtidigt köpa det jag är osäker på, för annars vet jag att jag ångrar mig. Oftast är det ju så billigt och det går att sälja igen om man ångrar sig.
    Vem vet om någon kanske har lånat gymmet och någon annan har påskpyntat när ni kommer hem? ;D kram!

    SvaraRadera