fredag 18 december 2009

stress & ridning

Usch, gårdagen var en enda stor stressfaktor!
Hem sent o laga mat, äta, vila 10 min på soffan, sen byta om och hämta Fija i stan.
Hamnade bakom varenda slöa bil på vägen, vindrutetorkarna funkade inte så jag såg inget.
Fick köra upp i Nättraby och köpa spolarvätska, fyllde på en halv dunk, men funkade det? Nej. Jättesena till ridningen, brukar rida fram 19:10, klockan var nu 19:00. På grund av det snöiga och hala väglaget var jag tvingad köra 10 km under utsatt fart, stressen växte..
Väl framme inser jag att min häst redan går på lektion, så Fija susar in och fixar sin medans jag börjar julfika med de andra i gruppen.
När Fija kommer in och vi alla fikar på Julmust, pepparkakor och After Eight lägger sig lugnet och stressen rinner av mig. Vi sitter och småpratar och tittar ut på ekipagen i gruppen före, de har banhoppning.
Själva lektionen verkade vara över på 30 min. Det tog halva bara för att mjuka upp ponnyn och få honom att lyssna på mig, så när han väl kom i form så ville man ju bara rida mer!
Det såg så roligt ut när alla vi vuxna skumpade runt på ponnier med våra långa ben, hihi!

Efter lektionen hämtade jag J i Kallinge där han haft Glöggkväll med jobbet. Försökte mig på att "parera några sladdar i övningssyfte" på den stora parkeringen utanför medans vi väntade..
När vi äntligen kört hem i 70km/h och lämnat av Fija och den andra tjejen i stan, var klockan över 22 och inget varmvatten fanns att tillgå, då varken jag eller J vart hemma och kunnat elda.
Så det blev snällt till att duscha här på jobbet i morse. Men de duscharna är så lyxiga i jämförelse med vårt badbak. Bara det att kunna stå upp och inte behöva oroa sig för att varmvattnet ska ta slut! Ne, i mitt egna hus vill jag inte ha vedeldad uppvärmning..

Åh, underbara fredag, du är sannerligen efterlängtad!

1 kommentar: