torsdag 17 juli 2014

vilse i grönsakslandet

Det är som en djungel ute i växthuset just nu. 
I våras fick jag ett gäng plantor av en kollega, vars pappa sår upp dem från frö och jag trodde väl inte att de skulle ta sig så bra med mina ogröna fingrar! Men kanske är mofa där och ser till dem? 
Det är en sort av varje, en ser ut som bifftomat, några ser ut som coctailtomater i olika storlekar.
Jag hoppas alla ska vara röda när de är mogna iallfall, för annars blir det problematiskt. 
Den taggiga japanska gurkan brer ut sig över marken mer för varje dag som går och varje kväll jag går ut och ska vattna håller jag tummarna för att inte sniglarna har varit i farten. Ty det är ju söndriga rutor lite härovar och de verkar hitta kryphål överallt. Jordgubbarna och paprikan var förrätten, men tomaterna verkar vara svårare att klättra upp i. 
Grönsakslandet har jag helt gett upp hoppet om, där växer bara ogräs och sniglar, försökte hålla ordning i början, men när inte en enda morot, lök eller böna grott så var det inte kul längre. 
Nu har några lökar kommit upp och ett par små bönplantor, men när jag fotade igårkväll så mumsade sniglarna som bäst. Suck. 
Nästa år blir det pallkragar och krig mot slem-äcklen!








 Terror i grönsakslandet..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar