fredag 18 juli 2014

En dag i Karlshamn

Igår var mamma och jag på äventyr i Karlshamn.
Robin skulle köra lopp på Karlshamnstravet och vi ville såklart dit!
Det är visst en speciell bana, 800 m istället för 1000 m så risken för galopp i de snäva svängarna är större än vanligt. Men det som lockade mest, förutom att titta på mannen, var att publiken samlas på inneplanen, där jag så gärna velat stå och fota! Det var vakter som öppnade grindarna och släppte ut folket över banan, men när jag och mamma blev översläppta tänkte dom nog på annat, för hade jag inte haft ögonen med mig så hade vi blivit överkörda av ett eftersläntrande ekipage!
Vädret var kanon och nervositeten på topp efter gårdagens galopp, kameran smattrade för fullt, men den ville helt plötsligt inte fokusera på rätt ställe med den inställningen jag brukade ha, så jag fick ändra till automatisk sport precis innan Robins start, så några bilder blev det, även om jag inte är alls så nöjd som jag hade hoppats. Fick liksom inte de där fräna bilderna som de andra fotograferna tar, men jag ska väl inte jämföra mig med dom som har tiotals år av erfarenhet och objektiv för tiotusentalskronor..
Men därför tar jag alla bilderna utan att sålla.
Och just det, han slutade 3:a!

Freddes lopp med Capri T.T.




Robins lopp med Cebba T.T.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar