onsdag 18 september 2013

Lite av varje.. och så vinnare igen!

Det enda man hittar i svampskogarna..
 
I söndags var det en sån där härligt småmulen och regnig söndag där man utan dåligt samvete kunde stanna kvar i sängen hela dagen! Med en liten paus för söndagshandling på Maxi så tillbringade vi faktiskt i princip hela dagen i sängen. Fantastiskt! Det är väl sånt som man får passa på att unna sig innan man har fler att ta hänsyn till. :)

I lördags kom jag för första gången på typ 2 år iväg till Wämöparkens loppis, mötte upp Em och barnen som bättrade på klädförrådet till barnen. Det är ju lite speciellt att köpa gamla använda kläder till barn och min kompis är absolut emot det, men nu var det en vän till henne som sålde så då gick det bra, vilket jag kan förstå! Jag kan gärna loppa kläder till migsjälv, men om jag kommer göra det till barnen får jag väl se i framtiden.
Gick runt en runda bland borden, men hittade inte något. Inte ens en intressant pryl! Kan inte förstå detta! Loppisar är populärare än nånsin, men utbudet blir sämre och sämre. Det mesta är ren skit rent ut sagt. Mest gammalt bråte från 2000-talet, fula prydnadssaker och sånt, ni vet sånt som ingen köper!
En gubbe hade lite gammalt porslin, men av Rörstrand, Upsala-Ekeby, Gabriel osv syntes inget till, det var också bara bråte, sånt som blir kvarlämnat på föreningsloppisarna.
Vad är det som har hänt med loppisarna i Karlskrona? Är det bara så här, eller överallt i landet?
Tacka vet jag 2006 när man fortfarande kunde fynda en smörbytta från Berså för 40;-!

Hoppträningen har kommit igång igen efter sommaruppehållet och efter tredje träningen igår så känner jag mig uppvärmd och på G igen! Tack vare att jag får ha samma häst varje gång, en kanske lite för liten tjej vid namn Lady, som tävlat i 1.30 klasser, är väldigt hindersmart och löser problem som uppstår på egen hand, är glad, framåt och aldrig vägrar, jo, en gång, men då sköt dom fyrverkerier uppe i byn, så har jag arbetat upp mitt självförtroende och fått bort de tankar som Bellixi gav mig, dvs jag tänkte alltid "hon kommer vägra", så jag koncentrerade mig hela tiden på att komma över hindren och kunde därför inte fokusera på allt runt omkring, som att landa i rätt galopp, komma rätt in på hinderna osv. Sånt som är självklart för hoppryttare med egen häst. Är ingen tävlingsmänniska, så tränar för att det är kul!

Det var inte bara mina hästar igår, utan Robin var nere på Jägersro och körde lopp med Valentino Gowan och vet ni, han vann! Igen! Helt otroligt! Är så stolt över mannen min! <3

 
Har även hunnit med ett par rundor i skogen för att checka av mina svampställen, men det fanns inte ett skit i år heller. ypiskt, jag som behöver fylla på trattkantarellsförrådet..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar