måndag 23 september 2013

flyttfåglar


Idag tycker jag vi kör lite hederliga loppisbilder, det var längesen sist! Fotade min samling Gabriel fåglar som jag egentligen skulle lägga ut till försäljning, men sen ångrade jag mig. Som med så mycket annat. Så de står kvar hemma så länge..

Igår fick jag reda på att farmor och farfars hus kommer läggas ut till försäljning igen.
Sist var det vi i familjen som sålde det och då ville jag ha det, men det blev inget. Då såldes det till min barndomskompis mamma, hurra tyckte jag! De har sedan renoverat upp huset till oigenkännlighet, jag blev inbjuden att titta för nåt år sen och det är helt fantastiskt vackert! Den fantasin de har haft i denna renoveringen finner inga gränser och det är absolut ingenting jag hade kommit på själv! Allt är nytt och fint och gissa om jag verkligen vill ha huset nu! Lyfte idén för mannen där hemma, men det blev avslag direkt.
Är väl bara att acceptera att jag aldrig kommer få bo på Hasslö.
Så fort huset kommer ut på Hemnet ska jag lägga upp bilder så ni får se! Har även sparat bilderna från när vi sålde, så förhoppningsvis kan jag visa före- och efterbilder!

I lördags såg jag de första små bebistrattkantarellerna, äntligen! Det kanske kan bli lite svamp i år iallfall.
Vanliga kantareller har jag dock gett upp hoppet om, folk lägger upp bilder till höger och vänster om hur många liter de hittat, men jag har minsann inga kantarellögon. 
Eller så springer dom när de hör att jag är påväg.. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar