onsdag 8 augusti 2012

känslostorm

Dagen började med att jag öppnade mailen och upp ploppade en påminnelse, som ett knytnävsslag i anletet; "Förlovningsdag 2008-08-08". Ville slå sönder skärmen och kasta ut datorhelvetet genom fönstret och förbannade ännu en skitdag!

Sen såg jag att min kära kompis uppdaterat sin Facebookstatus;
Three years ago, I married my best friend and the love of my life. Happy anniversary my darling, ♥
Det var så vackert så jag rös och fick tårar i ögonen. Jag blev plötsligt fylld av kärlek igen och insåg att det är ju såklart sådär det ska kännas! Tänk vilken lycka att hitta en man som är ens bästa kompis och sitt livs kärlek! Underbart!

Strax därefter såg jag att en annan kompis delat en Leonard Cohenlåt från en livekonsert och klickade mig vidare och hittade ännu mer kärlek i form av I'm your man. Vilken låt, vilken man, vilken röst!
Tänk att ha en man som sjunger detta för en!




If you want a lover
I'll do anything you ask me to
And if you want another kind of love
I'll wear a mask for you
If you want a partner
Take my hand
Or if you want to strike me down in anger
Here I stand
I'm your man
If you want a boxer
I will step into the ring for you
And if you want a doctor
I'll examine every inch of you
If you want a driver
Climb inside
Or if you want to take me for a ride
You know you can
I'm your man

And if you've got to sleep
A moment on the road
I will steer for you
And if you want to work the street alone
I'll disappear for you
If you want a father for your child
Or only want to walk with me a while
Across the sand
I'm your man


Med detta i bakhuvudet kände jag mig redo att ringa upp J för att styra upp kvällens möbelleveranser.
Och återigen blev det ett sånt där härligt, roligt kompissamtal, med skämtsam ton och 6 års vänskap att luta sig tillbaka på. Det fick mig att känna kärlek, lycka och hopp om framtiden och idag känner jag mig redo att träffa hans nya tjej, inte som en rival, utan som en vän, en som från och med nu kommer ta hand om och älska honom och finnas vid hans sida.
Det låter som jag pratar om ett husdjur, men vet inte riktigt hur jag ska förklara, för det känns som att jag lämnar över ansvaret, för något väldigt, väldigt värdefullt, på något vis.
Och ja, det kommer göra ont, det kommer svida och riva i mitt hjärta, jag kommer gå hem och gråta, men när allt detta har lagt sig, så vill jag endast känna lycka! Lycka för deras skull, lycka för min skull, lycka för framtiden.

Jonathan, jag älskar dig! Det har jag alltid gjort och det kommer jag alltid att göra, du är en underbar människa och min vänskap kommer du alltid ha!

Goodbye my lover
Goodbye my friend


2 kommentarer:

  1. Nu fick du mig till att börja gråta. Vilka vackra ord. Kram på dig finaste Sandra. Du kommer träffa någon snart, som vänder upp och ner på hela din tillvaro. Ni kommer vara lyckliga, känna de där ruset i kroppen, aldrig vilja vara ifrån varandra och må dåligt när ni är de. Ni kommer gifta er och skaffa barn och bara leva ett lugnt, harmoniskt liv fyllt av lycka. KRAM

    SvaraRadera
  2. Du är så jävla tapper! Är så glad för din skull att du börjat känna såhär, starkt av dig!

    SvaraRadera