fredag 4 maj 2012

Instagram


Har fått igång min iPhone nu äntligen och oj så mycket roliga appar det finns! Foton är ju extra kul och speciellt Instagram-appen! Älskar suddeffekten som på denna bilden! Välkommen in i 2010-talet Sandra, du är bara lite sen! ;D

Fotot är förresten från i onsdags, när jag våldgästade papsen ute på ön. Han skulle egentligen jobba med segelbåten, så den är klar tills det är dags för sjösättning. Men vädret var helt underbart, så min idé om sillfiske lockade lite mer.. :)

Vi åkte ut med farfars gamla båt, Sigrid, eller Seegreed, som farfar sa på sin breda Hasslö-dialekt.
Den har en inombordare, så det är ett sånt härligt ljud, barndomsminnen!

Sillen började nappa vid 19:30 tiden, nattdjur precis som jag, haha. De kommer i omgångar så ibland hinner man inte kasta ut innan man får dra upp igen!
Det kylnade på ganska bra, så vi nöjde oss när spannen var halvfull, då körde vi in till bryggan där Robin väntade. Kaffet smakade extra gott efter denna utflykten kan jag lova!

I lördags var jag på årets första storloppis, mycket fyndades, bilder kommer! Imorgon är det dags igen, får se om det blir en lika stor besvikelse som förra året, denna loppisen har nämligen alltid inbringat många fynd, men i fjol var den hälften så stor och jag köpte ingenting. :(

Ha en härlig fredag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar