fredag 27 april 2012

home sweet home

Tänkte det var dags att visa er mitt hem, eller ja, teverummet utan teve iallfall. :)
Det är det rummet jag tycker jag fått mest iordning.
Sovrummet är fortfarande under uppbyggnad, inväntar en 1,20 säng, som jag kan ha med huvudändan mot väggen, för just nu står min gamla 90 säng på singelvis med hela långsidan och huvudändan inklämd i ett hörn, ser väldigt singelaktigt och ensamt ut, me not like!
Dessutom har jag en lång teakskänk mot väggen mitt emot och den har jag upptäckt var lite onödig, behöver ett skrivbord till min pysselhörna istället. Frågan är bara vart jag ska göra av skänken, vill inte sälja den, för nån gång får jag väl en större lägenhet eller ett hus, men mofas källare är överfull och ingen av mina kompisar är i behov av en nästan 3 meter lång skänk. Tips någon? ;)


Här har vi en överblick av rummet.
Där skåpet till höger står hade jag ju planerat min stringyllevägg, med alla gavlar jag samlat ihop,
men nu ligger de istället och gråter i mofas källare :(
Blev dock ändå nöjd med att ha skåpen på detta vis,
har ju så mycket fina saker jag vill kunna titta på varje dag.
Här har vi min "läshöra" som jag inte använder egentligen, förmodligen hamnar väl teven här sen, när jag nu köper en. Pallen kommer från momo & mofa, stringbordet fyndade jag billigt i en loppisbutik och stolarna stod ute på gatan med en lapp "varsågoda", så en av dem bor hos min bror.
Nu får jag användning för mina gamla planscher från tiden i skivbutikerna igen. Är väldigt glad för mina två gigantiska kent-planscher, och de är faktiskt ganska fina när de står lutade mot väggen.
 
Den här coola skålen köpe Robin till mig på Camden Market i London.
Blick från andra hållet. Bordet gjorde paps i träslöjden i början på 60-talet,
känns såklart extra roligt! 
Den fina tavlan gjorde jag med hjälp av tyg från Åhléns och en träram 
där tyget häftades upp, I love! 
Kuddfodral från H&M Home, jag älskar verkligen tryck med flora och fauna!
De fina rosorna fick jag av min kopis 5-åriga son, som hade greppat dem på Maxi och sagt att dessa, de är de allra vackraste, de ska Sandra ha! Gullunge!
Jag gillar verkligen den gamla Ikea-mattan som jag fått låna av Robin!

Och så får ni en liten bit av köket också. :)

4 kommentarer:

  1. Jättesnyggt! Ska bli spännande att se resten när det blir klart!

    SvaraRadera
  2. Du bor jättefint, snäckan!

    SvaraRadera
  3. Så fint du fått till det, ännu bättre nu än när jag var där. Detaljerna gör mycket!

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt ni har det! :)

    SvaraRadera