tisdag 24 april 2012

uteritt och knäoperation

Igår tog vi årets första uteritt med vår lilla hoppgrupp. Föredrar dock hoppningen framför både uteritter och dressyr, men nu lär det nog inte bli någon ridning alls för mig på några veckor. Opererade nämligen bort en knöl, som jag haft så länge jag kan minnas, från mitt knä idag.
Tog mod till mig och sökte för det för ett halvår sen, har liksom inte blivit av innan. Jag hade lärt mig leva med att alltid ha lite ont, helt sjukt egentligen! Då visade det sig att jag hade schlatterknä när jag var yngre, vilket dock är lite underligt med tanke på att det mest drabbar unga, idrottande killar, och jag är inget av det, vad jag vet..
Något hade dock gtt fel med mig, så det hade bildats tre benbitar som låg löst inne i denna knölen!
Hursomhelst så sa läkaren att om man anstränger knäet för mycket nu efter operationen, så kan det bildas en ny knöl, dock beroende på svullen vävnad och inte benbitar.

Kanske inte så konstigt att den gjorde ont, speciellt med tanke på hur stora benbitarna var som bodde där inne! Morbid som jag är så bad jag ju att få se dem, så jag fick dem i en burk med mig hem, haha!
Ska lägga upp före och efter bilder sen när knäet läkt och jag får ta bort bandage och sådär.
Operationen gick bra och det är först nu när lokalbedövningen börjat släppa som det faktiskt gör ont. Har speciellt svårt för att böja knäet utan ilande smärta, så jag är glad att jag var och hämtade kryckorna hos momo igår!
Så, nog tjatat om knäknölar! Lovar att nästa inlägg blir om ett annat fint loppisfynd som jag inte visat tidigare och tills dess får ni titta på lite hästbilder! ;)





2 kommentarer:

  1. Hej snäckan.
    Hoppas att du mår bra och att du återhämtar din snabbt efter operationen.

    Många kramar

    SvaraRadera
  2. Starkt jobbat av dig, bra att du tog tag i saken och gjorde något åt det! Hoppas att det läker snabbt, snabbt, snabbt!

    SvaraRadera