måndag 14 maj 2012

lite blandade fynd

Har fotat några av mina senaste fynd lite sporadiskt med telefonen,
så här kommer bilderna, inte speciellt organiserade men ändå. :) 

Det första jag bokstavligt talat roffade åt mig i förra helgens trängsel var dessa
3 felfria delar av UE's Aladdin, 50;- för alla tre!

Den här snygga mattan (som jag fått för mig är 60-tal?) fick jag för 40 riksdaler!



Och eftersom jag älskar retroleksaker, de som jag lekte med som liten, så fick självklart Cringer och Panthor följa med hem. Står väldigt bra i kryddhyllan, som solglasögonhållare och färgmatch!


Vikingen från UE, med ett trasigt horn, var väl värd sina fem kronor!

Likaså den fina pandan, som nog inte är nåt speciellt,
men jag kunde liksom inte riktigt låta bli den.

Hjälp mig med formgivare här! :)

Ännu en tysk skönhet. Båda vasarna en tia stycket.

En liten jordgubbe i vitt pressglas blev hem för miss Kitty,
som jag fick av en gammal jobbarkompis.

6 kommentarer:

  1. Kruset med hänkel i brunt och gult är Upsala-Ekeby, serien heter Lian och formgivare är Hjördis Oldfors! Jag tror det är samma som jag har, modellen finns i två storlekar, du kan se numret under så kan man kolla vilken det är! Om det inte är samma som mitt så är jag givetvis sugen på att köpa den (om du kan tänka dig det)!

    SvaraRadera
  2. ...och om det skulle vara en dubblett till Bennys står jag gärna på kö för att få köpa :)
    Önskar att jag kunde göra sånna loppisfynd. Avundsjuk!

    SvaraRadera
  3. Vilka fynd! Bara att gratulera!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina fynd! Porslinet var ju supersnyggt. Pandan kommer nog troligen från den ryska porslinstillverkaren Lomonosov. Känner igen modellen.

    SvaraRadera
  5. Åh vad nostalgisk jag blir när jag ser He-manpantrarna! En klasskompis på lågstadiet hade skelletorborgen, med röstförvrängare och allt, och jag tror han hade båda pantrarna också. De kändes himla bekanta i alla fall. :)

    SvaraRadera
  6. Ja, fast den ena kanske mer är en tiger? :P

    SvaraRadera