tisdag 25 oktober 2011

uppdatering köksrenovering

Förra helgen jobbade J och paps på hela söndagen och på kvällen låg blindbotten på plats!
Duktiga karlar vi har! :)
Nästa steg är vindpapp och sen isolering innan golvet tillslut ska läggas tillbaka.
Vi bestämde oss att göra som vi tänkt från början, dvs lägga tillbaka det gamla plankgolvet och istället komplettera med nya plank på de kvm som saknas.
Vårt motto i denna renoveringen är trots allt att återanvända så mycket av det gamla som det bara går, gammalt är oftast bäst och vackrast i slutänden.

Längst ner lånade jag en bild som ser ut på ett ungefär som jag hade tänkt mig. Ska nog ha en något ljusare grå nyans, samt en grå decimeterbred rand ut mot väggar och skåp.
Ve, känns som en evighet tills dess!












Denna fina bilden har jag lånat från bloggen "Den gamla skolan", som jag varmt rekommenderar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar