onsdag 12 oktober 2011

loppat sen senast

Kruka för 1;- på Röda Korset, som jag inte kan placera.
Är den ny eller gammal till att börja med? Någon som vet?

Retrolux hade svar på frågan! Tack snälla!
Krukan kommer från Tällberg Keramik i Dalarna (mellan Rättvik och Leksand). Krukmakeriet har funnits i 47 år så äldre än då kan din kruka inte vara:
www.tallbergkeramik.com/
På signaturer.se kan man läsa sig fram till att det är Greta Billander som gjort din fina kruka, hon var också med och grundade Tällberg keramik.



Sen har vi min lilla bladsamling, som ökar i takt med att gräsmattan fylls.
Det blir en fin installation på bordet med olika ljus på, nu i höstmörkret.
Det gula är från i fjol och okänt, tips någon?
Det gröna är från Indiska.
Och det blå fyndade jag i lördags, men jag får gå hem och vända på det, för jag kommer inte ihåg märkningen. ;)


2 kommentarer:

  1. Krukan kommer från Tällberg Keramik i Dalarna (mellan Rättvik och Leksand). Krukmakeriet har funnits i 47 år så äldre än då kan din kruka inte vara:

    www.tallbergkeramik.com/

    På signaturer.se kan man läsa sig fram till att det är Greta Billander som gjort din fina kruka, hon var också med och grundade Tällberg keramik.

    SvaraRadera