tisdag 18 oktober 2011

höststilleben


Fick ett ryck häromdagen efter att ha börjat läsa "Rensa i röran" och skulle sälja möbler här hemma. Då bland annat detta halvmånebord, som jag fyndat billigt på auktion för ett par år sen, men som sedan bara stått och väntat på att finna sin plats.
Så jag asade upp det för trappen för att installera det i rummet och få lite finare annonsbilder, men när jag stillebat klart blev både J och jag så förtjusta, så vi bestämde oss för att behålla det!
Konstigt att saker hittar sin plats bara sådär!

På bordet hittar vi den fina nytillverkade luffarslöjdsljusstaken som mamma köpte mig efter en loppisrunda på Human Bridge.
Vattensprutan (som säkert heter nåt finare egentligen) fyndade jag på samma ställe i fredags.
Glasburk med kastanjer från Mio, orkidé på g i waldermarsudde krukan som jag fick av Birgitta.
Blomma i fin luffarslöjdskruka och en annan loppisfyndad nytillverkad ljusstake.

Hösten kräver många mys-ljus!







3 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder du tar, du är jätteduktig!

    SvaraRadera
  2. Åh, tack Ann-Charlotte, va glad jag blir av dina rara ord! :)

    SvaraRadera
  3. OM du ska sälja de ngn gång, tänk på mig då. Letar efter ett halvmåndebord att ha i hallen här hemma. Fint med lite ljus osv på när man kommer in :) Hoppas du har de bra annars!

    SvaraRadera