måndag 26 september 2011

Loppis igen!








Här kommer några av fynden från helgens två stor-loppisar.
Pingishallen bjöd som vanligt på ett stort utbud till billiga pengar, ett exempel är den fina karotten Calypso för en tia. Den höll jag förresten på att missa precis framför näsan!
Knödde mig fram till bordet för att kolla en annan sak och precis när jag kom fram så lyfte en tjej upp denna och jag grabbar krampaktigt tag i mamma och stirrar storögt på henne och fräser svärord mellan tänderna. Både mamma och jag ser hur tjejen tittar noga och väl, något tveksamt, mamma beredd på ena sidan och jag på den andra och när jag ser att hon sänker ner den mot bordet, slänger jag fram näven och greppar den försiktigt medan hon fortfarande har den i näven.
"Det var en spricka i den", säger hon ursäktande, "äh, det spelar ingen roll" ler jag och erbjuder försäljaren en tia och visar upp sprickan, innuti, osynlig utifrån. Jodå, det gick vägen och hjärtat dunkade sådär hysteriskt i bröstet en lång stund efteråt, då vet man att man har fyndat!

7 kommentarer:

  1. Vilken härlig känsla det där fynd-dunkandet-hjärtat är!

    SvaraRadera
  2. Den där dunkande känslan! Åh jag vet :)

    Den gröna glasburken ser spännande ut! Fina grejer.

    SvaraRadera
  3. Den känslan känner man igen, även om den infinner sig alldeles för sällan.

    SvaraRadera
  4. Ibland händer det!

    Fina grejer du fyndat och billigt, jag har karaffen med tre glas i butiken. kanske ngt för dig :)

    SvaraRadera
  5. Fina fynd! Den dunkande känslan vill man uppleva oftare! Pingvinerna var söta!

    SvaraRadera
  6. Tack för era kommentarer, blir så glad när ni skriver en liten rad! :)

    SvaraRadera
  7. Hi, hi den dunkande känslan du beskriver, den känner man igen! Jättefina fynd du gjort.

    SvaraRadera