tisdag 3 maj 2011

UE fynd




I lördags hittade jag endast en enda sak, trots att det var loppis precis överallt!
En lite naggad vas, men jag föll för prickarna och för 40;- fick den, trots tusch-ifylld nagg på foten, följa med mig hem.
Vasen var en Upsala Ekeby och med hjälp av Upsala-Ekeby samlarnas gigantiska bibliotek fick jag fram att vasen var ur serien "Ringo" av Mari Simmulson.
Det är så kul att få reda på formgivare nu, innan nöjde jag mig med att veta var porslinet osv jag köpt kom ifrån, men tack vare bland annat Porslinsbloggen har jag "avancerat" och vill gräva djupare i fynden! :) Tur det finns hjälp att få bland alla er underbara retrobloggare!

Inte bara de vanliga, Röda Korset, Erikshjälpen, Human Bridge -loppisbutikerna hade öppet, nu har sommarens loppisar också slagit upp portarna!

Besökte Wämöparken & Kvarnen, där de två pentionärernas sista loppissommar är kommen. Där har de samlat ihop allt möjligt, porslin, gamla verktyg, dörrhandtag, virknålar, Kockumsgrytor, porslin, de hade till och med en uppstoppad uggla! Priserna är hyffsade, så ta gärna en sväng inom om du är i Karlskrona. Det ligger i Lyckeby, mitt emot Mc Donald's.

Däromot ska ni inte ta en sväng inom lppisen som ligger i anslutning till Kvarnen, på infarten innan!

För det första har han bara skit och för det andra var gubben riktigt creepy! Har aldrig varit rädd när jag gått på loppis själv någon gång, men här kom jag på att jag var helt själv, utan en annan människa inom skrikhåll och denna gubben som gick precis inpå mig utan att säga ett knyst. Varningsklockan ringde och de kalla kårarna gick längs ryggraden och jag for iväg som ett skållat troll! När jag stod där och letade efter bilnycklarna stod han och kollade på mig och iiih vilken panik jag fick när jag inte hittade dem!!

Ja, hursomhelst, det slutade ju bra tillslut men fan, tänk på det om ni åker själva på skogsloppisar i sommar, att ha bilnycklarna nära till hands, för bövelen!



3 kommentarer:

  1. Snygg vas, jag älskar detaljerna på ovansidan. Ibland får man nöja sig med lite naggade vaser, men det är helheten som räknas :)

    SvaraRadera
  2. Jätteläcker vas, väl värd att ta hand om trots ett litet nagg.
    Och visst är det kul när man börjar lära sig lite mer, nördar in sig på olika formgivare och glasyrer m.m.... :)

    SvaraRadera
  3. Ja, den får vända andra kinden till, så att säga. ;)

    SvaraRadera