måndag 20 december 2010

Hamo - en pigg köttbulle

Hamo, stalets äldsta, fördd -74, längst till vänster, han går fortfarande med nån gång i veckan och tycker det är jättekul! De försökte pensionera honom för några år sen, men han blev helt deprimerad och vägrade äta när han inte fick vara med. Jag på Cilla i mitten, som jag senare skötte och Prins, min första skötarhäst, till höger.

Idag var det sista ridningen för terminen, så vi valde, eller rättare sagt de andra valde o jag fick snällt ställa upp fast jag hellre hade haft hopplektion, gymkhana, typ lekar till häst.
Vi tävlade på lag, hoppade bland annat över små hinder, både vi och hästarna vilket resulterade i blå, vikt nagel, ajaj, red slalom mellan koner osv, fick lite High Chaparall-känsla faktiskt!
Jag var såld efter första tävlingen och hade riktigt roligt!
Efteråt fikade vi och pratade om sköldpaddor, marsvin, om hur jag badade brors kanin (undrar om det var därför hon senare avled?) samt om hur terminen varit, vem som ramlat av mest, då mindes alla mig och min fasansfulla ramla-av-Bellixi-4 gånger-på-raken-lektion och hopplärar Jocke sa att "Jag trodde aldrig vi skulle få se dig igen efter det!"
Tror det var första gången jag skulle provrida i den gruppen också. Haha, nej, upp igen, det har Sten präntat in så det sitter i benmärgen!

Och appropå Sten så hittade jag följande gamla bilder från stallet hos mor o far sist jag var där.

Tro det eller ej, men Hamo lever fortfarande, han är väl närmare 36 nu, helt otroligt, denna lilla bruna köttbulle-ponny!

Jag känner igen Polly och Pluto, men vilka är de andra?

3 kommentarer:

  1. De är Figge (Figgaro) och sen trooor jag de är Santa. Om du kommer ihåg dom. Och lille Prins. Min älskling. Och sen Zita :) Minnen....

    SvaraRadera
  2. Nej, inte Zita, hon hade nog inte kommit till stallet då. På översta bilden är det Hamo, Cilla & Prins. På nedersta är Polly längst bort, sen är det två som knappt syns, kan vara Parant och Perita, sen är det Pluto, men hästen närmast känner jag inte igen. Kan vara Markus, som Jennifer köpte, eller Pontus.

    SvaraRadera
  3. Jag menade inte att de va Zita på bilden, jag blev bara nostalgisk. De kan vara Markus där, jag trodde de va Figge. Och den andra hästen (på andra bilden)längst till vänster (bredvid Polly) kan vara Santa men de kan vara Parant som de sa oxå. Minförsta kärlek va Palle. Kom du ihåg honom?

    SvaraRadera