måndag 22 november 2010

farmor & farfars hus

Så var då farmor & farfars hur till salu på Hemnet, känns lite vemodigt.
Tycker fotografen fick till väldigt fina bilder och hus/rum ser stora ut. Finns ju hur mycker möjligheter som helst för den som gillar 50-tal/modernt!

Igår var vi där och gick igenom kläder, böcker och lite annat smått, fick med mig lite hem, bland annat två utestolar i 50-tals modell. Rensningen av mitt eget hem fortsätter. Måste tömma rummet som ska bli badrum, nu när vi ska börja renovera där.
Vi bestämde att badrummet var mer akut än köket, det vi har på övervåningen funkar bra för tillfället medan toa/duschrum är riktigt skabbigt.
Var på Ikea i torsdags och kollade lite köksstommar med, så planeringen av köket fortsätter vid sidan av. Det är många olika lösningar som ska gås igenom innan allt är 100 bestämt, vill inte ångra mig i efterhand!















2 kommentarer:

  1. ag kommer ihåg hur vi satt på den trappan, vid fönstret och pratade som små. Kommer ihåg köket. Kommer ihåg din farmor. Vackra minnen.

    SvaraRadera
  2. Ja huset är jättefint=) Vi ska på visningen den 2:a december.
    Tog lång tid innan jag förstod att det var din farmors och farfars, man kan inte förstå att dom båda är borta.Lennart var alltid så go och kom och pratade och skojade med mig när han var i affären och handlade....Man saknar såna goa människor.Hoppas ni trivs i ert hus!! kram

    SvaraRadera