tisdag 23 november 2010

23 november

Snart advent!


Gårdagens hopplektion gick verkligen över förväntan. Hade ju blivit tilldelat Lady (stoet jag tävlade sista ridskoleserien på hemmaplan, då hon vägrade hoppa och kastade av mig 2 ggr) så jag var lite orolig för att det skulle bli en orgie i krumbuktsprång och ett antal avåkningar vid kraftiga inbromsningar framför hindren. Men icke, hon var så duktig och tyckte det var jättekul att hoppa! Om det sen beror på att jag har ridit enbart henne senaste tiden och kanske lärt känna henne lite bättre, eller att vi började mjuka upp dem på markliggande bommar, eller om hon helt enkelt hade en bra dag, det kan jag inte svara på.
Men glad och överraskad blev jag och hennes öron var spetsade och drivningen framåt och hon hoppade fint över när vi väl höjde, utan minsta tvekan.

Blev dock ett litet missförstånd oss emellan när vi hoppat på volten 3-4 gånger och sen istället skulle snett igenom över en oxer, då jag inte riktigt visade henne vägen, så hon var fortfarande inställd på att volta, medans jag styrde mot oxern. Då kom vi snett på hindret vilket resulterade i en något obekväm ställning framme på hennes hals.
När jag kravlat mig tillbaka i sadeln tog vi allt igen och då hoppade hon utan minsta tvekan. Bra avslutning på en givande lektion! Är verkligen guld att rida för en hopptränare!

För övrigt så har vi haft översvämning i källaren. Efter de senaste dygnens ösregnande hade vattnet fyllt upp hela pannrummet och innan J fick syn på det och kunde sätta igång pumpen var redan skadan skedd.
Inget har dock förstörts, men vi har fått flytta in alla saker i det andra rummet. Tur att det gjöts trösklar när de gjorde källaren, annars hade det vart plaskdam överallt och många saker hade tagit skada!

Dräneringsprion har härmed höjts avsevärt!

Nu snöar det för fullt istället, blev lagom snopen när jag var ute nyss och skulle låsa, helt vitt överallt! Hoppas det håller sig iallafall imorgon, älskar snö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar