tisdag 6 maj 2014

halmstad 22:09


Igår var jag åter med Robin på Halmstadstravet som hjälpreda.
Till sällskap hade vi en väldigt snäll och trevlig hingst vid namn Encore Zon, (som jag genast döpte till "Kåre") som Robin skulle tävla för första gången.
När vi först kom dit var han väldigt "pratig" och ropade på varenda sto som travade förbi, så jag blev lite nervös, är inte van vid hantering av hingstar, de flesta är ju valacker, men sen lugnade han ner sig. 
Värmningen gick bra och efteråt myste vi lite i boxen innan det var dags att sela ut till stora allvaret.
Han var superfin och susade förbi ledaren på upploppet utan att Robin ens behövt dra tussarna och vann med 3 längder! Snyggt! 
När jag knäppte upp checkremmen inför prisutdelningen frågade Robin om jag ville åka med bort, har sett att skötarna gör det ibland, men jag som aldrig suttit på en sulky och inte ville ramla av bland publik och tittare, tackade förskräckt nej, fast jag ångrar mig lite nu i efterhand. Kanske nästa gång, om jag får öva upp balansen lite först. ;)
Loppet gick 22:09, så klockan 02.15 var jag hemma i huset, så kan lova att jag är trött idag, men det var det värt!

 Installad med lite hö, nöjd pålle. :)

 Robin ställer in huvudlaget så det passar.

 Snyggingen redo för värmning.


 Tid för lite mys emellanåt. 

 Värmningen avklarad, påväg ut från banan.

Lite vila i boxen innan start.

 Påklädd och redo för starten, står "Kåre" och vilar sig lite. 

Vinnarbilden, lånad från Halmstadstravet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar