onsdag 15 januari 2014

flytt


Vi har nu tagit beslutet att flytta in i mormor och morfars gamla hus i Johannishus!
Jag har ju funderat på detta av och till sen morfar gick bort, och vi började tillomed renovera sovrummet hösten 2012, men sen träffade jag Robin och projektet lades på is.
Jag nämnde förslaget för honom ett par gånger, utan större respons.
När sen hyran på lägenheten höjdes i början på januari så började vi prata om att köpa en egen, större lägenhet så vi "betalade till oss själva" istället.
Därifrån tändes så lampan om huset igen och så, hux flux, så gick Robin med på förslaget! Helt fantastisk, jag är superglad och framför allt känns det roligt eftersom det var ett gemensamt beslut och inget som bara den ena av oss ville.
Så redan kommande helg hade mor och far påbörjat renoveringen i storarummet, dom blev lika glada som jag och fick en rejäl nytändning! Det är ingen höjdare att renovera ett hus där man inte vet vem som ska flytta in eller när eller om det någonsin kommer bo någon där igen.
Så plötsligt var det roligt igen och vi fick bort tapeterna i hela rummet på en eftermiddag, pappa hade beräknat att endast få bort listerna under denna tiden, eftersom det var sånt fruktansvärt jobb med tapeterna i sovrummet, så det blev massa plustid!
Sedan dess har pappa påbörjat målningen av två väggar, men förmodligen får vi sätta upp renoveringstapet som vi sedan målar då underlaget är så pass dåligt. Det är lite dyrare, men om man tänker på all tid vi sparar så känns det som en bra lösning, dessutom blir resultatet super!

Så, till förmån för denna nystart, och för att jag ville testa en annan bloggportal, så har jag startat bloggen "Hantverkarevägen 5", där jag kommer skriva om renoveringen av huset och så småning om livet där.
Detta innebär såklart inte att Sandy's Retro kommer gå i graven, jag kommer fortsätta skriva här som vanligt.
Hoppas ni vill följa med på vårt nya projekt! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar