fredag 26 oktober 2012

Snart där..


längtar efter julmys!

Vi tar det lite som det kommer, det där med renoveringen av sovrummet. Vi har ingen brådska, det blir en dag i veckan, men när vi väl är där så märks det! I onsdags tapetserade vi klart, så nästa gång återstår att spackla upp, slipa och sen måla!
Har fortfarande inte bestämt mig om jag ska bo där eller inte, just nu vill jag bo i lägenheten, så jag avvaktar och låter beslutet komma till mig istället.
Loppis har det varit dåligt med, när jag väl besöker tex Röda Korset så finns det bara skit och det peppar ju inte en heller direkt.
Laddar istället inför julen och allt julmys. Älskar att läsa Lantlivs julnummer och inspireras att göra små julinstallationer! Varje år säger jag att i år ska jag göra julgodis, lägga in sill, baka lussekatter/pepparkakor och dricka mycket glögg och varje år rinner det ut i sanden och man springer som en irrig höna dagen innan julafton och panikhandlar julklappar. Suck. Kommer det bli annorlunda i år? 




snart får jag julpyssla!

1 kommentar:

  1. Jag hoppas, hoppas, hoppas hinna med lite mer julmys nu när man är ledig ett par dagar innan julafton. Men vi får väl se... Alla de där tänkta glöggfesterna och storbaken har ju en tendens att inte hinnas med.

    Ni kämpar på bra med huset, det kommer säkert bli finfint!

    Jag åker ner helgen 23-25 november, kanske kan vi ses en snabbis då så du kan få dina koppar? :)

    SvaraRadera