fredag 13 april 2012

60's

Helgens retro make-up är räddad! Har funderat på hur Twiggy fick till sin, men nu vet vi!

Har total avsaknad av inspiration när det gäller inredning hemma. Den lilla saken att jag inte får göra hål i väggarna (!!) sätter ett stort svart skynke framför min fantasi och jag kommer inte förbi det.
Såg framför mig hur snyggt det skulle bli med min stringhyllevägg tillsammans med 60-tals soffgruppen i teak och svart galon, men nu får jag väl börja sälja av mig alla hyllorna istället, för vem vet när jag flyttar här ifrån.

Hade velat ha ett snyggt retroskrivbord, gillar att sitta och pyssla och ha mina saker på "rätt plats", men nu står allt intryckt i mitt långa sideboard och det känns som att jag har alldeles för många möbler på den lilla ytan. Egentligen vill jag ha ett vitt sovrum, för teaken ger ett mörkt intryck där inne, men vart ska jag göra av alla mina teakmöbler, för jag vill ju inte göra mig av med dem!

Jag har nog fått till det ganska fint egentligen, men jag känner mig ändå inte hemma, det känns opersonligt och tråkigt, men det är nog för att jag inte bott in mig riktigt ännu. Jaja, det löser sig väl med tiden, eller vad tror ni? :)

Vi avslutar denna fredagen den 13:e med en helt underbar låt av Lana Del Ray, en av mina absoluta favoritartister just nu. Ge den en chans, för den börjat lite speciellt, men när den väl kommer igång blir man helt kär, jag hittade den i morse och har nog lyssnat på den 10 ggr redan!



Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Hejsan snäckan!
    Provade du Twiggy-maken i helgen? Får man isf se bilder?

    Kram
    // Mysan

    SvaraRadera
  2. Mycket trist det där med att inte få göra hål i väggarna... Och tavlor kan man väl få upp ändå, men hur man löser det med stringhyllor vet jag inte... :(
    Men jag tycker att du hade det jättemysigt när jag var där! Fast det tar ju ett tag innan det känns som hemma, innan alla detaljer hamnat på rätt plats.
    Och Lana Del Ray gillar jag med, så bra låttips! :)

    SvaraRadera