fredag 19 augusti 2011

reklamfat från UE

Igår kunde jag av någon anledning inte göra några nya blogginlägg, det stod bara och snurrade i rutan man skriver. Ja, hursomhelst så verkar det vara löst nu, så jag slänger in ett litet Röda Korset fynd mellan Holkens.
Jag skulle egentligen lämna av möbler men så kan man ju givetvis inte gå in utan att gå en runda i butiken först och då föll jag för det här fina askfatet från UE. Lite naggat, men o so gott och för en tia funderade jag inte ens två gånger.
Som jag förstått är det ett reklamfat och det verkar vanligare att det är ett företagsnamn tryckt i botten än helt slätt som på min. (Synd att jag fotade det fullt med blåbär..)

Hos Grödinge Antik & Design AB läser jag följande:
Askfaten ur serien Granit av Hjördis Oldfors är nog den mest använda reklamartikeln från Upsala-Ekeby och inbringade stora inkomster till företaget. Kolla på deras sida för bilder på de fat med företagstryck.






2 kommentarer:

  1. Snyggt! Gillar den där glasyren. :)
    Har ett med liknande glasyr men det är blått på undersidan, passar inte riktigt ihop tycker jag...

    SvaraRadera
  2. Fint! Väldigt vackert till bärens färg också :-)

    SvaraRadera