måndag 30 maj 2011

Lite bilder från 18 maj





Kycklingarna växer så det knakar och de är inte alls så ulliga längre, nu springer de runt som små eldbollar, flyger och far! Busungar!


Det här var vad som gömde sig i alla gröna tuvor!

Som jag undrat! Klockhyacint heter de och hos oss bor blå och vita.



Numera är min favoritblomma, lupinen, i full blom!



Tulpanerna är redan borta.



Rabarberblomma. Har ni gjort rabarberpaj än? Mums!



De små, vackra förgätmigejerna blommar fortfarande så fint längs med häcken.



Lila flox försökte jag plantera om från mofas trädgård, men hur gör man det när rötterna växer typ på jorden? Förhoppningsvis blir de fina till nästa år..



Ginsten är gammal och hänging mestadelen av året, men lyser upp som en liten trädgårdssol i några veckor. Frågan är om det är tillräckligt mycket för att spara den?



Hundkex är finast i vägrenen, i stora mängder!

Jag brukade ha dem som blombuketter till mina Barbiedockor.Ser ni Kalle Stropp?






Kastanjen blommar fortfarande vackert över hönsgården och skapar skydd både från sol och rovfåglar.





Syrénerna är snart överblommade!

Brukade inte de blomma lagom till skolavslutningen förr i tiden?



Äppelblom, kom sent och är redan överblommad.



Vinbärsskörden ser lovande ut!



Jordgubbarna flyttade vi från Boråkra, så där kommer det nog inte bli så många gubbar i år.

1 kommentar: