torsdag 24 juni 2010

lövmarknad


Idag är det dags för den årliga Lövmarknaden här i stan.
Alla med barn har gått hem tidigare från jobbet, precis som vanligt och så sitter vi barnlösa (jag och Annika) här i lugn och ro och jobbar våra osaliga 8 timmar. Idag lyckades jag iallfall komma 7:15, så jag kan gå lite tidigare.
Ska möta upp paps/J beroende vem jag får tag på, sen lalla runt lite och trängas bland alla människor, det hör liksom till.

Sen ska jag ta den vanliga rundan till knallen med strumpor, ta 14 för en hundring, så kan man slänga sina gamla urhålade sockaleingar.
Det ska inhandlas jordgubbar till morgondagen, knallen med NES/SNES spel ska besökas och kanske en liten langos som avslutning, eller en tur till Glaciären, mums!
Ikväll ska J röka lax och jag ska dona med maten till morgondagens knytkalas. Hittade recept på silltårta i nyaste Buffé, tyckte den lät god! Sen ska jag lägga in sill och göra köttbullar.

Imorgon, på självaste midsommarafton tar J och jag båten ut till Haglö där Em, Daniel och barnen väntar! En repris av fjolårets lyckade firande, med midsommarbuffé och grillning senare på kvällen. Det blir även första övernattningen i en Albin 25 på typ 15 år, vilken nostalgikänsla!

Åh va underbart om detta vädret kunde hålla i sig hela midsommarhelgen!


Ha en det så underbart nu och glöm inte dom brända mandlarna!

1 kommentar:

  1. Notis.

    Sova i en Albin 25:a pa 19 ar. Salde den 90, ett ar utan och sen kopte pappa Maxin 92. ;)

    SvaraRadera