onsdag 2 juni 2010

drömmen som slog in


Nu är det vårt! Drömhuset! Våra drömmar har, bara sådär, gått i uppfyllelse!

Har nog inte riktigt fattat det än, att vi numera är husägare! Ännu mer oförståerligt är att vi slapp budgivning och fick det 50 000;- under utsatt utgångsbud, bara för att vi var "rätt köpare". Att sånt kan hända 2010!
Nu väntar stort planerande av badrum, tvättstuga, kök mm. Allt ska varsamt renoveras för att bli en bevarad 20-talsvilla, med inslag av 50-tal och den lantliga charmen.
Den 1 augusti flyttar vi in på övervåningen och renoveringen kan börja på allvar, men innan dess har vi fått lov att börja renovera lite smått på nerervåningen.
En dag framöver ska söta tanten och jag gå igenom de möbler och prylar som ska slängas, för att rädda de saker jag vörnar för, dvs diverse 50-talsprylar.
Tror jag drömmer?

7 kommentarer:

  1. kul :) Grattis! Vart ligger det?

    SvaraRadera
  2. Det ligger i Gredeby, ovanför Nättraby. Man ser området från E22:an. Hur går det mer ert hus på Hasslö, har ni köpt det? :)

    SvaraRadera
  3. Wiiii! Jag fattar knappt att det är sant! Äntligen har du fått ditt drömhus :-)

    SvaraRadera
  4. Grattis!
    Har följt din blogg en tid sen det visade sig att vi gick på samma husvisning i Karlstorp, Ronneby.

    /Johanna Sareklint

    SvaraRadera
  5. Aha :) där bor Jane också :) Ja vi har skrivit på papprerna nu ... flyttar den 12 Juli :)

    SvaraRadera
  6. Men gud vad roligt. Grattis, grattis, grattis hjärtat!!!

    SvaraRadera
  7. Åhh va roligt, grattis =) glad jag blir för er skull!! Det va verkligen meningen att ni skulle ha det =)

    SvaraRadera