måndag 31 augusti 2009

Tunga riff och egoistiska tanter

Hörde precis Mustasch's nya singel på P3 Svea och det är sannerligen ett nytt, hårdare sound på tapeten. Med högsta volymen i lurarna och de tunga riffen skorrandes rakt in i musikhjärnan kan jag bara konstatera att Mustasch inte har blivit sämre sen Dojjan och Hannes försvann och ersattes av David och Danne, utan snarare bättre, tyngre och större.

Hård rock, tunga riff men ändå melodiöst, det är väl lite av Ralfs melodi.

Och appropå tung hårdrock så kan jag inte annat än skruva upp volymen ännu mer sen samtalet jag fick av mor min.
Hon kom med ny info, all annan än bra, angående huset jag och sambon fallit för.
Ägaren vill ha 1,4 mille, way to much, och tanten i grannhuset har redan bjudit 900 000;-. Hon köper upp all mark och alla hus och stugor där omkring i området. Eftersom det är 8 hektar mark till huset i fråga, tänkte vi att vi kanske kunde göra en liten överenskommelse, vi köper hus, lada och 2 hektar mark och hon köper resten. Men NEJ, saken är den att tanten, 5 steg från döden, inte vill ha några grannar! Blir så ledsen och arg! Hur egoistisk får man va! Vi har ju ingen chans att bjuda över Pippi Långstrumps mormor med kapsäcken full av pengar! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar