fredag 14 augusti 2009

skrivkramp och bildångest



Kom att tänka på hur mycket tid man lägger ner på internet egentligen! Bloggen ska uppdateras, helst flera gånger dagligen, har man inte vart inne på facebook på 24 timmar har man missat hur mycket som helst och om man inte uppdaterar bilddagboken undrar folk vart man tagit vägen. Bilderna hopar sig och snart får jag börja sortera månadsvis istället för dag för dag. Detta eviga uppdaterande och inte kan jag blogga om jag inte är på rätt skrivhumör eller har något vettigt att säga. Börjar likna skrivkramperna jag hade när jag skrev min spalt för den där tidningen för några år sen. Tillslut satt jag där, kvällen innan helt tom i skallen, precis som inför ett prov på gstadiet.

Det är som om min hjärna behöver den där pressen, den börjar inte arbeta och göra vad den ska förrän deadline flåsar mig i nacken. Och då, helt plötsligt släpper allt och orden rinner som ur en kran.

Det är ju för knävligt att man inte kan bestämma själv när man vill öppna och stänga den där förbenade kranen..

Likabra att slänga in en bild på kycklingarna också, för dom växer så det knakar och vem vet när jag hinner uppdatera här nästa gång!



1 kommentar: