onsdag 4 januari 2012

Gamla loppisfynd från 2009 funna!

Satt och kollade igenom min Bilddagbok igår och hittade till min glädje ett par inlägg från 2009 där jag, innan jag började skriva om loppis på bloggen, hade lagt in foton och små kommentarer av mina fynd.
Försommar är det också, så fick en underbart pirrig känska i kroppen när jag tittade på bilderna, hoppas jag kan förmedla känslan till er! :)
Följande text och bilder är från 1 maj 2009:

Idag var den årliga loppisen på kajakklubben på Långö. Det va, precis som förra året, jättemycket folk.
Jag & Sara va där tidigt o fick bra parkering tack vare att loppisen vid Lyckeby pingishall började 10 och va totalt kass. Köpte bara en liten burk, medans här shoppade jag loss som en tok! :D


Bland det sista jag hittade var denna coola 50-talssmörgåsgrillen. 20 spänn! Tyckte den var helt underbar o funkade gjorde den också, så det kommer bli varma mackor i den i fortsättningen!
(Ska tilläggas här att jag fortfarande inte gjort några varma mackor i den,
den stod bara som prydnad i Boråkra)


Näst sista rundan råkade jag få med mig fyra 50-tals stolar.. så snygga! 70;- för alla.
(Här var jag ju nästa lite före min tid, Fanett-eran hade inte riktigt kommit då.)


Såhär blev det hemma. Tyckte det passade bra, blev lite mer personligt än med de andra, tillhörande stolarna och dessutom kan man ju bara byta tillbaka sen om man tröttat..



Köpte lite gamla hederliga bakformar, om man nu skulle få för sig att göra sockerkaka nån dag.
(Det gick alldeles ypperligt bra att göra sockerkaka i dem!)
Sen en ny äggkorg, denna går att få platt till skillnad från min gamla. 20 kr för allt.



Burken jag köpte för en femma på lyckebyloppisen.


 
Cool 50-tasklocka för 10 spänn.



Sista fyndet för dagen, en gammal kanna för 20;-.

Kopp med blad, 5;-, fat "sommar", ljupt fat med gul rand + liten apetekarburk, 10;-.
Juicepillimoj i pressat glag, tillsammans med häst + 8 kryddburkar i porslin, 100;-.
Koppen close-up.
"Sommar" close-up.
(Detta gick tyvärr sönder vid en fest, men bor kvar, ihoplimmat.)


Juicepillimoj i pressat glag, tillsammans med häst + 8 kryddburkar i porslin, 100;-.

kryddburkar rätvända, med lock, close-up.


 
Hittade denna lampan i en inredningstidning då personen spaymålat den rosa, tyckte den va så snygg, o så hittar jag en nu för 20 pix! :D
(Nej, jag sprayade inte min, den är kvar i samma fina ursprungsskick, fast Robin har kidnappat den)
3 böcker, 10 kr.
(Rumsväxtboken var ingen höjdare, men de andra är ju riktigt snygga!)
Köpte 2 klänningar för 30;-. Vete tusan när man hade denna,
ser ut som nån blandning mellan tenniskjol och seglarklänning.
(Har fortfarande inte använt den, men fin är den!)

Fatet "in action". Piggar upp vad som helst! :D
(Får mig att längta oerhört mycket till våren.)

2 kommentarer:

  1. Men du, den där smörgåsgrillen var ju helt galet fin! Och visst är det kul att ha bilder på alla sina fynd, tycker också att det är superkul att titta något år tillbaka och se allt det där fina som man nästan glömt bort.
    Stolarna och lampan är toppen! Mamma har pratat sig varm för kajakklubbens loppis och i år är kanske året när jag äntligen tar mig dit...!

    (Det jag visade i senaste inlägget hittade jag inte på någon loppis i Karlskrona, där var det bra utrensat! Gjorde mina köp hos Gammalt och nytt vid borgmästarekajen och hos Micke nere vid alamedan.)

    SvaraRadera
  2. I somras var det ingen kajakklubbsloppis, vet inte varför, men jag hoppas verkligen den kommer tillbaka till sommaren!
    Du får gärna grillen av mig om du vill ha den! :D

    SvaraRadera