fredag 2 december 2011

strömavbrott/adventsavbrott


Denna veckan har det varit dåligt med bloggande, har inte haft några loppisfynd att visa och inga bilder från renovering eller inredning. Lovar att fota en massa i helgen som jag kan blogga om nästa vecka! :)
Igår fick jag äntligen upp mina advensstjärnor i fönstret, hann inte i helgen då vi var uppe i Göteborg och besökte Lisebergs julmarknad. Den kan jag varm rekommendera, med alla tusentals ljus i träden, så vackert!
Tyvärr regnade det hela vår vistelse, men det var mysigt ändå.
På söndagen körde vi inom Ullared på hemvägen, oj oj,  vad jag hade sparat mitt shoppande tills dess!
När vi kom ut därifrån på kvällen fattade vi varför de gått ut med en stormvarning, för shit va det blåste! Vi körde skogsvägarna hem, och det flög grenar och kvistar och tre träd låg över vägen, turligt nog redan avsågade, så vi kom hem ordentligt.
När jag började packa upp hemma så gick strömmen givetvis och det var borta till tisdagen! Hujedamig vad det var påfrestande att gå tillbaka till stenåldern i nästan 3 dagar! Kallt, mörkt, inget vatten, blä! Ingen var lyckligare än jag när jag kom hem på tisdagen och såg att det lyste i husen igen!
Så, därför blev hela advenstgrejen en aningen försenad, så snart ska jag hem och ta igen den förlorade tiden!
Ha en skön kväll nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar