söndag 4 december 2011

2 advent

Andra advent redan, tiden går så otroligt fort! Vad hände med november? Hela detta året har gått i ett rasande tempo, ibland vill man bara ha en pausknapp att trycka på!
Söndagen började med ridskolecupen på hemmaplan, vi mötte Karlskrona/Lyckeby. 
Vet inte hur jag jämt lyckas ha sån otur när vi lottar hästar, för även denna gången fick jag den jag inte ville ha, den minsta hästen, och jag som är längst.
Kändes dock bra vid framhoppningen och första 4 hinderna, men sen på 5:e blev det stopp, likaså på 6:e, två stopp. 12 fel sammanalgt, fy så dåligt! Satt iallfall kvar på hästryggen, till skillnad från den andra tjejen som hade honom efter mig, då blev det tvärstopp och avtrillning.
Vi lyckades trots allt ta hem segern, även om Olofström vann hela ridskoleserien.
Nu är det slut för i år, till våren börjas det igen.
Längst ner ligger filmen på min ritt för den som är intresserad. :)

När jag kom hem städade jag undan och gjorde adventsfint, plockade mossa och gjorde små installationer. Tycker det är så fint att inreda med naturmaterial som mossa, kottar, granris.

Förra helgen var ju J, jag, hans pappa och syskon med respektive i Göteborg och besökte Lisebergs julmarknad och först nu har jag fått in bilderna på datorn, så här kommer de. :) 
Nästa helg blir det lite varmare för min del, för då åker jag, mamma och pappa till Spanien och hälsar på min bror, det ser jag verkligen fram emot!


















2 kommentarer:

  1. Hoppas på att få se bilder på dina arrangemang senare. Du brukar alltid få till det så snyggt med planteringar och annat julfint.

    Kram//Mysan

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder! Jag har aldrig varit på Liseberg kring jul, men å andra sidan finns det mycket fint att titta på i Stockholm också. :)

    SvaraRadera