måndag 29 augusti 2011

sista från Holken

Igår var jag på den andra av de två stora årliga loppisarna här i trakten. Sågen i Johannishus är alltid lika spännande, allt mellan himmel och jord till inga pengar alls! Jag gick själv denna gången, så det blev 4 vändor till bilen för att lämna av prylar innan jag tillslut gav upp och åkte hem.
Tavlor, porslin, keramik och böcker, ja, ni får se senare i veckan!

Och eftersom jag har lite kvar från Holken, så kommer här de sista bilderna!
Två elefanter, Myntrik från Föreningssparbanken, ett blinnstyre, en del av ett skrivbordssett som mamma berättade att morfar hade, just denna hade han cigarretter i, reservoarbläck i söt flaska, samt en liten glasburk till mitt kommande skafferi.
Cigarettbehållaren kändes dock helt meningslös för mig, så om någon vill ha den så säg till! :)






4 kommentarer:

  1. Spar cigaretthållaren till vårens första tussilago!

    SvaraRadera
  2. Kersti: Ja, det kan nog bli fint! :)

    SvaraRadera
  3. Åh Myntrik!
    Är bra nyfiken på vad du hittade på Sågen, gissar att det blir ett antal inlägg med fynd därifrån... :)
    Och visst är kaffefatet till dig, blev så glad när jag äntligen hittade ett i rätt storlek! (Men du får såklart tefatet också, kan passa bra under en kruka om inte annat.)

    SvaraRadera
  4. Aha, var det så den hette! Jag uppdaterar!

    Å va du är söt, tack snälla! Blir så glad! Du får säga till om det är nåt du vill byta till dig bland mina prylar! :)

    SvaraRadera