torsdag 10 september 2009

Projekt övervåning



Bilder från www.restorationhardware.com samt www.byggahus.se

Känner att jag måste forstsätta att avsluta projektet jag påbörjade i helgen, för just nu ser det för knävligt ut där uppe på övervåningen!
Tanken är att jag ska måla samtliga dörrar, dörrfoder och golvfoder med vit/grå linoljefärg, i två omgångar. Varje dörr+dörrfoder tar ungefär en timme, så det borde ta ca 6 timmar att få allt klart. Färgen kan vara lite svårjobbad, men fick tipset att hälla i lite mer kokt linolja för att den ska bli lite lättare att arbeta med, får göra det innan jag återgår till arbetet.
Målade även första lagret på tvättställsskåpet, vilket gav det fula 90-tals mörka furut en gammaldags, ljus och fräsch känsla!


Kikar även för fullt efter inspiration till lilltoan på nedervåningen där vi ska inför DUSCH, toa och handfat. Jag har i princip fria händer eftersom hyresvärden och jag har samma smak och tankar om hur vi vill ha det. Underbart!
Jag tänkte mig lite 20-tals inspirerat, fiskade fram lite snygga bilder i rätt stuk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar