onsdag 30 september 2009

ögonskav & kannibalism

Nyopererad, grinig och ledsen. Ser lite halvdant, men känner ändå mig tvungen att updatera min status.

Operationen gick jättebra, och fort! Lasern arbetade bara ca 10 sekunder, men helvete va bränt det luktade! Och jag säger ju bara en sak, titta aldrig på Youtube om hur operationen går till innan du själv utfört den!!
Så även att jag inte kände något av det doktorn gjorde, så såg jag ju och visste precis vad han gjorde, så jag glömde andas för jag va så nervös och kom på det när jag höll på att svimma! Sköterskan sa innan, de två viktigaste sakerna du måste komma ihåg är, kolla hela tiden på den gröna pricken och andas ljupa andetag med magen! Jojo du, det va en sak för mycket i det läget..

På vägen hm började det skava i vänster öga, fast bedövning skulle sitta i i två timmar egentligen, och det är det jag är mest irriterad på nu. Det skaver, kliar, rinner och gör ont, fast bara i vänster öga, så jag ska väl inte klaga egentligen, för jag har varit väldigt pigg annars! Håller tummarna på att det inte blir värre än såhär sen. Allt är ju individuellt!

Älskling är så snäll och hjälpsam och fixar o donar o hjälper mig, så himla skönt! Sov en stund innan för jag va så arg på skavet, sen kom darling in efter en timme och sa att någon varit och ätit upp en av dom små! Kycklingarna tänkte jag direkt och for upp som ett skållat troll, men det va ännu värre, det var min lilla, lilla svarta, mest tama, dvärghöna. SNYFT!!!

Det måste ha varit en rovfågel (fast vi har aldrig haft någon sådan här innan) eller skatorna, för hon låg inne hönsgården, där det inte är något nät över.
Det låg en stor fjäderhög och lilla norpan låg längst bort i gården, i en hög av tarmar, fjärdar och sina vänner, PICKANDES MITT I SMETEN!! Jävla kannibaler!!
TUR att jag inte såg något av detta, darling hade varit omtänksam och lagt henne längre bort i trädgården under en gammal spann.. Morbid som jag är var jag tvungen att titta på henne (måste ju ta reda på vilken av hönorna det var eftersom alla tre inte ser exakt likadana ut) och säga "adjö".
Jag kan sammanfatta den synen med att jag kommer inte äta kycklingbröst på VÄLDIGT länge..

RIP

1 kommentar:

  1. Nääääe, va tråkigt! Vad ska de va på dina höns å härja för? Du får åka iväg igen med en kartong å hämta nya.

    SvaraRadera