tisdag 6 januari 2015

Sömnlös i Johannishus

Inatt var tredje natten i rad som jag inte fått sova.
Det är svårast på kvällen, för då har jag svårt att somna in och så springer jag på toa femtioelva gånger efter varandra. Bebis trycker på blåsan konstant, säkerligen inte för att h*n vill att mamma ska upp och vagga, men för att det säkerligen är den långa sparrisen som vi har fantiserat om. Kan riktigt se framför mig hur, vi säger han, sträcker ut sina långa Robin-ben och överallt tar det emot. Tänk om han kommer ut som en krumryggad gumma för att platsen tagit slut?
Förmodligen är det en blandning av graviditeten, men mest fullmånen, som påverkar, för jag vill minnas att de nätter jag haft svårt att somna förut, så har någon på jobbet haft samma problem och sagt att det var fullmåne den natten.
Tur att jag gått hem på mammaledighet, för att jobba med såhär lite sömn i kroppen hade varit förödande! Nu när jag väl lyckats somna, så sover jag tills jag vaknar istället, så får jag iallafall några timmar, om än utspridda. Vem vet, kanske är det kroppen som vill vänja mig vid hur det kommer att bli sen.

Robins mamma undrade vad jag önskade mig i födelsedagspresent. Hoppsan, födelsedagen hade jag visst lyckats förtränga! Jag har inte tid att fylla år, jag väntar ju på bebisen!
Alltid samma sak när någon frågar, det är inte ofta man har något på rak arm. Igår funderade jag så det knakade och kom faktiskt på en hel massa saker som jag sett på diverse Instagram-konton och tyckt var snygga. Men är det okej att önska sig saker bara för att de är snygga? Lite dyra och väldigt snygga. Eller är det just då man ska passa på? För jag är alldeles för snål för att unna mig något dyrt som jag tycker väldigt mycket om. Är jag dumsnål eller sparsam? Det beror nog på vem man frågar.



 Snygg förvaring från Nobodinoz och Ferm Living.

Den här har snyggingen från Littlephant har jag dreglat över ett år nu!



Snyggt och praktiskt från NG Baby.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar