måndag 21 juli 2014

Årets Gnistan-loppis


Då var 2014-års loppis på Gnistan över för den här gången. Varmt som i en kittel och knöfullt med folk, dock lite mindre kul saker i år. Mest skit faktiskt. Jag köpte bara 4 saker, stod och trumlade vissa prylar för att lägga tillbaka dem lika fort.Tror jag ska ta med mannen på varje sån här "farlig" loppis framöver, ni vet dom där man riskerar att köpa massor av skit som man sedan ångrar bara för att det kostar en femma.
Men när Robin är med finns det en förnuftighetsspärr som jag gillar. Inte så att han hindrar mig från att köpa något, han säger ingenting och jag får göra som jag vill, men jag tänker mig för en gång extra innan jag köper. Med loppisfynden följde även lusten att ta fram stor-kameran och föreviga dem, så håll till godo. :)


 Årets första skörd av egen nypotatis i Gustavsbergsskålen som fyndades för en tia. 




 Makan till min tyska vas återfanns blans köksgrejorna. Fick följa med hem för en femma.
 


En fräsig mise till samlingen, tror de är fyra nu, även denna en liten femma.


Och det första jag fick tag i, en Rörstrandmugg, Swedish Grace av Louise Adelborg/Pia Törnell till jobbkaffet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar