tisdag 7 maj 2013

Loppat!

Stor fjärilstavla från Ikea, liten från Eskimåklubben, spegel, samt svartmålat linneskåp från Sågenloppisen, katttalva från Pingisklubben, kruka  Gustavsbergs Platina.

Då har två av de stora sommarloppisarna gått av stapeln och det var med blandade känslor jag besökte dessa med min givna kumpan, mamma. Hon är min högra hand i loppandet, finns alltid i närheten och hjälper mig fynda, titta, känna, klämma, tycka och bära. Det är inte roligt att loppa utan henne!
Första loppisen var Pingisklubben i Lyckeby och den var enligt förväntan. Mycket prylar och pinaler, alla stod och trängdes vid samma bord, den med porslin och allt möjligt.
De andra borden med köksprylar, elektronik, böcker, kläder, julsaker och barnprylar var lite tunnare. Kom in bland de första så hittade det mesta som var värt att hitta, tack vare mammas hökblick fick jag tag på två fina Gabriel-fat, som jag missat.
Köpte lagom mycket, lämnade allt onödigt, som jag skulle köpt förr i tiden, så skörden jag kom hem med fick plats bra i lägenheten. Dagens mest välbehövda, men kanske mest otippade, var en Tupperwarekavel för en femma, så nu slipper jag kavla degarna med glasburkar..

Näst på tur var Eskimåklubbens loppis på Långö och där var förväntningarna höga eftersom det alltid finns mycket saker. Besvikelsen blev dock stor när det visade sig vara hälften så stort som vanligt och det var inte mycket som var nåt att ha.
Lyckades dock hitta lite, en tavla med uppnålade fjärilar, två planscher, en filt och en gigantisk kultavla, ni vet en sån man hade i skolan förr i tiden.

Bäst av allt var när jag sprang på Linda och hennes mamma! Efter loppisen möttes vi upp igen och jag fick 4 fantastiska Rörstandkoppar till samlingen, lyckan var total! Fick samtidigt 3 tillhörande fat som Helena skickat med. Tack tjejer! <3 

Här kommer lite bilder på några av senaste fynden!

Finfika på nya Rörstrandkopparna!


Kattavlan, mycket nöjd med denna!

 Tyskt fat från Pingisklubben.

 Vas från Jie, tillsammans med gammelfarmors plåtburk.

 Dagens mest onödiga must-have!

 Klockradio som faktiskt funkade när jag kom hem!

 Liten burk till mina pärlor och Kastehelmi Fat från Iittala.

 Kunde inte lämna dessa smått onödiga julgransflaggor!

Fat och ljusstake från Gabriel som mamma hittade.

3 kommentarer:

  1. Jag gillade verkligen dina Gabriel alster och så förstås Rörstrandskopparna - ser riktigt gott och trevligt det du har serverat :)

    SvaraRadera
  2. Faten hade jag helt glömt!Bra att de kom till rätt ställe till slut :)

    SvaraRadera
  3. Ja,det är synd att det blivit så med Eskimås loppis. Tyvärr finns inte intresset hos de nuvarande föräldrarna att genomföra arrangemanget.

    SvaraRadera