fredag 27 november 2009

vita drömmar

Sitter och kollar hus på Hemnet , känns helt hopplöst att hitta det perfekta huset som passar både darling och mig. Jag bor gärna i ett samhälle, i en sekelskiftsvilla med lagom stor trädgård, medans J hellre bor lite utanför samhället, helst i något mangårdsliknande med lador och stor tomt och visst, ska inte förneka att det livet kan locka mig med..
Funderade häromdagen och kom fram till att jag skulle nog kunna trivas i vilket jävla hus som helst, bara det var VÅRT och jag fick inreda och renovera precis efter mitt eget tycke och smak. Är nog lite av en inredningskameleont och skulle lätt kunna ändra stil utefter hus, vilket ioförsig kan vara ganska så praktiskt. Men just nu är jag bara totalt insnöad på lantliga hem, i vitt, vitt vitt. Det händer visserligen att jag får syn på ett teakbord/skänk/annan 50-60-talspryl titt som tätt och blir helt lyrisk, men i huvudsak insnöad på saker som passar i just detta hem jag bor i nu. Sitter och dreglar över alla vackara hem i tidningen Lantliv och drömmer mig bort till vårt alldeles egna..


Favoritbloggar just nu:

Lantlif

Lilla Blanka

Lindas Vita Lantliv

Villa Hemmet

Vitt hus med vita knutar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar